lördag 2 februari 2008

Mascara.

Okej.
Min mascara är slut. Min Masterpiece, min Lumene och min Lancôme.
Jag förstår inte hur jag klarar mig! Jag har en från Claudia, sämst,
som jag köpte på Freeport under mellandagsrean för 15 kr.
Nu är det dags att köpa en ny, en som jag ska lägga lite pengar på.
Mascaran kommer ju trots allt i kontakt med ögonen, vilka är känsliga. Och då måste man ha en bra.
MEN VILKEN?!

Jag har några alternativ;
källor: www.kicks.se & www.makeupstore.se

Max Factor Masterpiece Masacara 145 kr
Masterpiece Mascara definierar, separerar och ger dina fransar maxvolym med hjälp av den speciella borsten. Den täcker alla dina fransar från bas till topp, även mindre och nedre fransar, samt inre och yttre hörnfransar. Likt ett mästerverk ger Masterpiece Mascara dina ögon en fin inramning och intensifierar omedelbart blicken.
Den har jag ju haft innan, två stycken till och med och den är bra!

Max Factor Masterpiece MAX Mascara 155 kr
Masterpiece MAX har en unik volymgivande iFX-borste med bredare kanaler i själva borsten jämfört med originalet, Masterpiece, och lyfter därför på mer mascara.
Effektfullt resultat redan vid första appliceringen. Fransarna får max volym, jämn volym, snabb volym och blir perfekt definierade utan mascaraklumpar.´
Varför inte denna då? Den ska ju vara MAX liksom, då är väl den lite mer volym och sånt är vanliga Masterpiece? Jatack?

Make Up Store Long Lash 135 kr
En bra maskara som ger långa separerade fransar. Innehåller inga fibrer vilket gör att den inte klumpar sig. Mycket lätt att tvätta bort. Perfekt för kunder som vill ha lååånga fina fransar. Går lätt att bygga med.
Det står dessutom att denna innehåller E-vitamin som ska skydda. (FRÅN VAD?) och typ andra mjukgörande grejs och lite mer vitaminer. Låter ju bra. Men är det inte vitaminer i Max Factors grejer?

Make Up Store Max Lashes 135 kr
Maskaran som ger kraftiga och fylligare fransar. Max Lashes är helt fiber fri, istället är det keratin som hjälper till att skapa volym. Tvättas bort med vilken som av våra ögonmakeupremovers.
Denna ska tydligen ha nån syra i sig som ska skapa volym. Syra? Och typ några vitaminer som skyddar och la la la la... Jag vet inte?

HJÄÄÄÄÄÄÄÄLP!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Masterpiece tycker jag!

Sanna sa...

Det blev Masterpieve Max, den är grym ;D