måndag 4 februari 2008

Shoppa

Idag var jag och shoppade.
Orkar inte ta kort på allt, men jag kanske lägger upp bh:arna jag köpte senare.

Hur som helst. Jag åkte med min underbara pojkvän Ludde till stan idag.
Det första vi gjorde var att käka lite på Espresso House på NK, det är typ det bästa som finns. Apelsinjuicen där är MELOVE. Man behöver inte ha dåligt samvete för att man dricker apelsinjuice dessutom.
Sen gick vi till Change, och jag provade lite bh:ar.
Kvinnan, Maria W som det står på kvittot, hjälpte mig lite. Det blev tre stycken.
En röd - 80 DD - 135 kr.
Hon sa att jag skulle se mellan fingrarna för att det var rea, det är okej när kupan är för liten och runtom är för stort då. Jag har 70G egentligen.
En svart - 70G - 350 kr.
Romantisk men ändå sexig, helt utav spets och med en lite rosett.
En vit - 70 G - 300 kr.
T-shirt bhs är alltid välkomna till min garderob, och det behöver man faktiskt. Ja.. så en t-shirt bh med rosetter och lite spets. Jättesöt!

Sedan åkte vi till Allum där jag fastnade på Gina Tricot.
Denna tuptopen blev i mina ögon en kjol med hög midja, och den blev min för 149 kr. Jag hade presentkort på Gina så np. Jag köpte den i svart btw. Funkade jättebra att ha som kjol för de som var skeptiska.

Sedan gick vi till Åhlens, okej jag tar inte med allt nu. Men vi gick till Åhlens efter ett par andra stopp. Där köpte jag en Viva La Diva Concealer. Hittar ingen bild på den, men såhär är den i alla fall uppdelad - som den på Makeupstore. Skillnaden är väl att Makeupstores är dyrare, torrare & bättre. Men men. Plånboken är inte alltid så stor!
Och sista stoppet gjorde vi på HM där jag köpte en vit Dividedskjorta med liten puffärm och ficka på ena bröstet. Perfekt till min nya "kjol".
Och en Max Factor Masterpiece MAX fick det bli!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dom på Change är ju typ assbra.

Sanna sa...

Ah, och snälla ;D