onsdag 6 februari 2008

Top Model 9

Åh, jag är ju ofc en av dem som bara älskar intrigerna i Top Model.
Jag ville ju helst inte att Hawa skulle vinna den svenska versionen, undrar om någon ville det liksom. Helt fel attityd på den tjejen om jag får säga min åsikt. (okej, får och får, det är ju redan gjort).
Hur som helst. Nu börjar ju snart Top Model nio, närmare bestämt i nästa vecka.
Den 13:e kommer vi alla sitta bänkade.
Men vad är det då jag tjabblar om?
Jo... Jag surfade runt en aning och hamnade på Frida.se.
Där hittade jag en liten intervju med Caroline Winberg, jättesöt tjej, svensk modell.
Hon påstår där att ingen som vunnit Top Model tidigare har fått ett ordentligt normal modelljobb efter tv-serien.
Tro fan det. Vem vill jobba med någon som har skämt ut sig? Det är vackra flickor, ett underbart program - men face it - hon har rätt!
Har ni sett Yoanna från säsong 2 någonstans? Jag vet typ ingen som vunnit Top Model som slagit igenom som de stora.
Gemma Ward och Lily Cole är ju lätt mina favoritmodeller.
Och som mina kompisar sa idag "Det är ju inte direkt några riktiga skönheter med i programmet." Men men. Modellvärlden är modellvärlden.
Hur som helst, mitt budskap med denna bloggartikeln är väl att alla 12åringar som kommenterade Caroline-Winberg-artikeln - open your damn eyes.
Det är för Guds skull sant.
Sen att programmet är bra, det är en annan femma.

2 kommentarer:

Anonym sa...

topmodel e bäst!

Sanna sa...

Ja, det är bra, men det är ju ett faktum.