torsdag 13 mars 2008

Ett minne.

Jag är glad, för jag fick MVG på mitt spanska prov. ÅH JA!
Jag tänkte också, innan jag skriver något mysigt, tipsa om en bra låt:
Thirteen Senses - Into the Fire

Nu till the thing. The minne.
Suddikrig.
Det var något vi sysslade med i sexan. Alla hade de där Diddle suddigummen i olika färger, som typ är fyrkantiga korvar. Jag hade ett gult och ett lila kommer jag ihåg.
Varje gång läraren vände ryggen åt oss kastade vi små bitar som vi hade dragit av från suddigummen på varandra. Varje lektion var golvet fyllt av dessa suddibitar.
Vi kallade Suddikrigen för just Suddikrig, men det blev första, andra och tredje suddikrigen.
Vilket minne ändå.
Och lapparna.
Alla lappar som vi skickade. Tjejerna då förstås - killar sysslar inte med sådant.
Haha, jag avundar dem. Hur som helst, alla våra pennfack var helt fulla med lapparna, och jag sparade dem hemma i en burk. Det kunde stå allt möjligt, men oftast var det ju något taskigt om någon annan, så längst ner stod det något som typ "visa inte för någon".
Det slutade med att en lärare ofta fick sitta längst bak där L, C och jag satt och kolla oss, så att vi inte skickade några lappar.
Det var kränkande liksom - lapparna också.

5 kommentarer:

Anonym sa...

låter kul

Anonym sa...

haha, ;D saknar dig <3

Sanna sa...

anonym: Det var roligt. ;P
anna:Åh jag saknar dig med! <33

Sofia sa...

åh, haha. lappar.. de kmr jag med ihåg. så en gång i 5an så hade ja hela min bänk fylld (sån som man lyfter på) med lappar från alla. så skulle jag resa bort.. sen när jag kom hem så hade ngn städat hela min bänk och tagit bort alla lappar! :o askonstigt.. xD hihi

Sanna sa...

hahahaha ;P ne vad hemskt. men hade ni sånadära bänkar? Åh det har jag alltid velat ha typ ;P
haha. vad knäpp jag är!