torsdag 6 mars 2008

Åh, vilka minnen.

Tack blogger för att jag automatiskt loggas in på denna datorn. Tack.

Jag sitter här och sedan igårkväll har mitt hår luktat klour, eftersom att vi badade och jag inte var speciellt generös med schampo.
Men det för ju minnena på en rundtur. För mig är klour sommar, poolen, Strömstad.
Kusin Linda, sena kvällar med prat och strandpromenader.
Vi luktar klour dagarna i ända. Och vi ligger i soffan i morgonrockar och ser på tv. Vi äter jordgubbar och banan&juice. Mormors specialitet.
Vi äter skaldjur, fast det gillar inte du, Linda.
Vi gör frisyrer på varandra. Åker in till Strömstad. Köper "Lisebergs-nappar", på en vecka konsumerar vi 3 var. Du - lakrits, frukt och polka. Jag - polka, hallon eller blåbär.
Sedan fiskar vi krabbor och har krabbrace.
Vi klättrar i bergen, upp till våran grotta. Men det får vi egentligen inte - mormor och morfar är rädda att vi ska halka eller ramla.
Vi tar bussen själva in och "shoppar" i alla de värdelösa affärerna. Vi går utmed bryggan och fikar på konditoriet.
Men det bästa är kvällarna, när vi ligger uppe till klockan 3, morfar får säga till oss flera gånger att vara tysta. Vi pratar om allt och inget.
Vi berättar allt för varandra, inget är hemligt. På morgonen vill vi inte gå upp, men du går alltid upp före mig ändå.
Vi köper glass och ligger vid poolen och solar.
Det är sommar. Men min sommar är inte längre så.
Det är ett minne blott.

4 kommentarer:

Sofia sa...

åh, va fint :) <3

Sanna sa...

(: ja, somrarna var fina när man var yngre.

Anonym sa...

det är kul att läsa dina minnen

Sanna sa...

hihi taack (: