onsdag 26 mars 2008

Hemskt.

Jag och J satt och tog oss en fika på Kafé Vallgatan en längre stund nu på eftermiddagen (kort kommer).
Bakom mig sitter en kille och en tjej, vilka jag inte lägger märke till förrän J berättar att hon hör vad de pratar om. Han gjorde slut med henne. Och jag vände mig om, odiskret som jag är, och såg på dem. Självklart såg de ju att jag tittade. Hon grät. Och det var så hemskt. Det gick inte att förklara.

Jag tänkte bara på ifall det skulle varit jag och L som hade suttit där. Jag hade varit heartbroken. Helt lost. Jag hade inte klarat av det för en sekund. Jag blev så ledsen inombords. Break-ups av det slaget (en person vill, en person vill inte) är det värsta som finns. Och det värsta som finns att bevittna. Men framförallt det värsta som finns att vara med om.
Jag vill aldrig att det ska hända oss.

3 kommentarer:

Anonym sa...

var du i arkaden idag?

Anonym sa...

jag var också i stan idag. kanske såg dej :O

Sanna sa...

anonym: ja det var jag. (:
*: kanske det, vem vet...