fredag 28 mars 2008

Ja jag erkänner.

Jag vill tjäna pengar på min blogg. Jag vill att hundra miljoner människor ska läsa den. Jag vill vara ekonomiskt oberoende och slippa tänka på hur det ska bli med shopping nästa månad.
Och då kan jag samtidigt erkänna att jag är avundsjuk på Blondinbella. Inte för att jag tycker att hon skriver mer intressant än vad jag gör, att hon är snygg eller så. Men hon har det jag vill ha.
Shit vad ytlig jag känner mig.
Jag har faktiskt talat i telefon med Isabella en gång - jättetrevlig tjej. Hon lovade en intervju med mig men efter det första samtalet då vi bestämde tid slutade hon besvara mina samtal. Jag ringde flera gånger på utsatt tid och även efteråt. Jag tänker inte förtala henne eller något sånt. Men jag tycker det jag tycker efter den händelsen.
Men man kan tänka såhär... Om Isabellas pappa inte hade varit advokat, hade hon ens tänkt tanken på att hon skulle tjäna pengar på det hela?
Jag hittade nämligen en helt wierd artikel i Dagens Media där Isabellas pappa har försökt få gymnasiet där dottern går att betala henne för att hon ska marknadsföra skolan.
Läs själva:
Blondinbellas pappa ville ha betalt av dotterns skola

Inga kommentarer: