tisdag 4 mars 2008

A - jag vill ha dig här.

A, jag vill att vi ska gå i samma klass. Allt ska vara som vanligt. Vi ska skratta, vi ska gråta tillsammans - like it used to be.
Men det är inte så. Varför ska du gå på den himla, dumma, fula Samskolan?
Jag vill ha dig här. Jag vill ha dig i min klass. Jag vill vara med dig. Jag trodde aldrig att jag skulle känna mig så ensam som jag gör utan dig.
Jag sitter till och med och gråter när jag inser det - jag är ensam utan dig.
Ingen väntar på mig, ingen förstår vad jag menar.
Du, jag vill ha dig här vid min sida.
Nu när allt känns trist och mörkt. Det känns inte som att det finns någon utväg och tårarna svämmar över.
Varför är du inte här?
Nu när jag behöver dig?
Jag trodde att jag hade en fast, bra vän i klassen. Jag har flera vänner, men jag har ingen som jag vet finns där. Jag vet inte vart jag har någon av dem.
Jag vill ha den känslan jag hade i nian, känslan av att du fanns där. Den känslan vill jag ha. Jag vill inte ha det såhär.
Jag vill börja i tvåan nu.
Ingen offense mot er, F, L och Sofia, verkligen inte. Men jag står inte ut. Jag kommer inte stå ut i tvåan och trean heller för den delen.
Jag står inte ut med att vara ensam, med att inte ha någon som jag alltid vet finns där.

Så jag har ingen, men jag vill ju ha dig, A.

Tack L. Du är det bästa man kan önska sig. Ochjag har fått dig.
Tack.

8 kommentarer:

Sofia sa...

äskling, sötnos, underbaring! jag vet att du och jag inte är så jättenära vänner. men jag tycker om dig! jättemycket. jag vet att ja kan säga de mesta till dig och att finns här för mig, jag vill bara att du ska känna desamma. det som hände idag va jättetråkigt. det tycker både jag och säkert dom andra med. men du kommer inte bli ensam. du kommer ha mig. vi kommer ses, du kommer få nya kompisar, det kommer du. du och jag blev toppenkompisar på typ 2 veckor . det kändes super. det kommer hända så i 2an också ! ge inte upp nu darling. jag finns här ! <3<3

Sanna sa...

Men jag vill inte ha en vän i 2 veckor. Jag vill ha en vän, en riktig vän...
Jag vill att vi ska vara nära. Jag vill vara nära med alla och jag vill ha äkta kompisar som tycker om mig.
Som inte säker sådana saker till mig...
Men jag är bara helt förkrossad nu. Jag mår helt sjukt.

Sofia sa...

jag är din riktiga vän Sanna! jag tycker om dig. sure, det har gått lite i perioder men det var innan vi lärde känna varandra ordentligt. nu börjar det på riktigt och jag tycker om dig! jättemycket <3

Sanna sa...

Nu börjar jag gråta igen.
nu börjar det. på riktigt.

Anonym sa...

Jag saknar dig med älskling, jag gör verkligen det! Finns fortfarande alltid här för dig, även om vi inte ses lika ofta.. Gymma å bada på fredag eller lördag? :) <3

Sanna sa...

lördag (: älskar dig hur mkt som helst, du är den bästa.

Anonym sa...

jag kan vara din vän

Sanna sa...

okej ;D som sagt - hade varit bra att veta vem du är ;D