söndag 16 mars 2008

What is it all about?

Okej. Jag vet att Charlotte Perrelli, eller hur det stavas, aldrig hade vunnit om det hade varit en demokratisk tävling.
För då hade Sanna Nielsen vunnit. Men liksom, hur långt hade vi kommit med Empty Room? Svar - Nowhere. Absolutely Nowhere.
För det är en ballad, och ballader är bra - men ballader funkar bara om man typ kommer från Serbien och är lesbisk.
Det funkar inte om man är en amazon på 1,93 m och blond. Dessutom en kopia av Izzie i Grey's Anatomy. Som jag för övrigt älskar.
Men ändå. Liksom det funkar inte. Det enda som funkar det är att vara öststat. För vi här - fredliga väster - vi gaddar inte ihop oss och röstar på varandra som en annan diktatur. Nej vi röstar på de vi tycker är bra.
Men de röstar på varandra. Visserligen kanske de har samma smak där i öst, men ändå - det är helt sjukt, helt sick, att det numera bara är himla öststater (förutom Lordi med sin hemska låt) som vinner.

Men tillbaka till Perrelli - idag på alla löpsedlar (jag köpte glass på ICA) så stod det en massa om att hon inte skulle vunnit egentligen och lalalalala.
Alltså jag orkar inte. Visst, juryn kan ta sig i röven. Men vi hade ändå inte mejkat it om Sanna hade vunnit.
Jag är ju såklart big-fan-of-BWO-låten och tyckte att de skulle vinna. Liksom, den hade funkat.
Och Hero tror jag kommer funka den också.
Hon ser ju trots allt ut som en öststats *host* polsk wannabe *host* tjej. Eller jag tycker ju personligen att hon ser ut som en alien.

Inga kommentarer: