måndag 4 juni 2007

Att gå i kloster.

Ja seriöst, vi var på ett kloster idag, i Jonsered.
Det var inte överdrivet kul om man säger så.

Först och främst hade vi samling 20 i sju imorse.
Inte så där jätte roligt. Sedan var det gudstjänst, började strax innan åtta och höll på till halv nio - 20 i nio.
Det var enormt tråkigt.
Katoliker kan inte ha roligt på sina kyrkobesök, det måste jag säga.
De sjöng utan komp, alltså inga instrument, de sjöng som riktiga munkar gör på tv. Det var iofs ett kloster med munkar, så klart att de sjöng som munkar gör, men det var fult.
Några tyckte att de sjöng bra, men det tyckte inte jag.
Det lät bara fjolligt.
Absolut inget illa mot de som är katoliker.

Hur som helst;
Sedan bar det av ner till en lokal under kapellet, där vi fikade lite - kaffe/te och medhavd matsäck om man ville.

Sedan gick vi till Humlebadet, en del av Aspen.
Det var segt att gå dit. Jag och Anna inhandlade varsin Marabou innan denna promenad, och sedan gick vi dit.
Väl där åt vi lite. Min macka var inte god, så jag skänkte den till Aspen.
Några badade, men vi var inte inkluderade i dessa "några".
Det var till och med så att vissa badade med kläderna på...

Äntligen, efter en stund vid Humlebadet, så gick vi tillbaka till tåget, och tog första bästa hem.

Väl i Lerum gick jag och Anna till centrum. Hon tog ut pengar, medan jag beställde en tid på KS hudvård; Tisdag 13.00.
Sedan gick jag till Peterséns, gillar inte det stället längre.
Men jag gick i alla fall dit och beställde en te take away, och det kostade min plånbok 20 kronor.
Tog något äckligt jasminete, vilket jag slängde innan jag ens druckit en mun. Det var liksom inte gott.
Så köpte Anna vax på parfymeriet och vi började vandringen hem.

På vägen hem eldade vi upp, observera att vi eldade (!), 4 cigaretter och ett cigarett paket. Budskapet var att rökning är dåligt.

Så kom vi hem, värmde på vaxet i mikron i 1 minut, och sedan var det bara att börja.
Jag vaxade Annas ben i 2 timmar, sedan rakade jag dem lite, smörjde in dem - och finally så målade jag hennes tånaglar med ett korallorange nagellack.

Men Anna skulle betala tillbaka, billigt, och då fick hon sminka mig i gengäld för vaxning, rakning och målning.
Hon kom till concealern (det man lägger på först), och bröt sedan ut i fruktansvärt irriterande skrattattacker, vilket fick mig att göra allt utom rougen själv.

I alla fall. Efter att Anna blottat sig för min lillebror i t-shirt och trosor, man kunde undra vilket preparat hon gick på, så cyklade hon hem - träning.
Då satte jag mig, eller försökte sitta, vid datorn.
Men varje gång C och F, mina styvsyskon, har på sina datorer och är internetaktiva så fungerar inte mitt.
Eller jo, jag ska ju inte överdriva:
DET FUNGERAR ATT VARA INNE PÅ MSN I 10 SEKUNDER/GÅNG.

Så jag kollade på Brottsplats USA, och åt sedan middag - Tortellini med Bolognese sås.
Asgott ju!
Vid sju åkte jag och mamma till Stenkullen/Ryggebol, där jag skulle övningsköra.
Jag körde från Kulturskolans tillhåll i Stenkullen till Tollered (nästan, vände en rondell innan Tollered) och sedan hela vägen hem till vårat hus.
Fick dock inte svänga in till våran parkering - Mamma trodde att jag skulle krascha i häcken.

Det var min dag!

Alltså, nu dör jag snart, om jag inte får träffa dig :/

Sanna <33

Inga kommentarer: