söndag 15 juli 2007

Dagens gothia-visit.

Idag vaknade jag typ klockan elva av att fontänen ljöd så ljuvligt (not) utanför fönstret.
Jag hade kunnat döda den, om man kunde döda fontäner - vilket jag har en svag aning om att man inte kan. Smart jag är. Men så satte jag på TV'n och zappade runt lite, men det var bara tråkiga program such as Capish, Ordjakten och pussel och all den där skiten. Så jag gick och grävde lite i kylskåpet, men innan jag hittat något så insåg jag att jag inte skulle orka göra iordning det ändå. Funderade på att göra en chokladbollssmet, men ångrade mig. Försökte få igång pappas dator istället, men det gick inte, så jag återgick till TV'n, och jag hade tur - AFV was on.
Så kom B hem, hon hade varit och badat. Jag hade gosat ner mig i pappas morgonrock och låg och kollade på AFV, då hon fick igång datorn. Så jag satte mig och sedan gjorde hon frukost till mig. Det var slappt och jag gjorde iordning mig vid två - och då åkte hon till jobbet.
På grund av nyckelbrist var jag tvungen att stanna hemma tills pappa kom hem från jobbet, vid tre. Då stack jag ner till Orgelgatan och väntade in ettan. Med mig väntade också några amerikaner, och jag har kommit fram till att dessa engelsktalande fenomen tror att vi som inte har engelska som modersmål inte fattar det. Men hello, det är ett fucking världsspråk ffs! Och jag ska berätta varför de tror det:
De - Oh, look at her golden shoes (mina)!
Liksom, jag fattar? Men det roliga var att de pratade precis som emot i Emo Kid!
Jaja.. Så kom ettan och jag intog bra plats.
Kom in till Göteborg där jag skulle träffat M, A, C&N på Paprika, Vero Moda, Nordstan. Men jag hann inte - det tog längre tid än jag trodde att åka spårvagn. Så jag gick och mötte B på Nisseplatsen, och sedan gick vi in i Nordstan och kollade lite smått innan vi insåg hur hungriga vi var. Och det betyder ju McDonald's. Bad habbit? Hell no, citerat av B. Som sagt då så gick vi till Macke, och vi drog en Lilla Menyn med Plusmeny och Cola utan is. That's it! Vi satte oss vid ett lag från Bukarest, vart det nu ligger. Och det var det som var grejen - vi försökte gissa vilket land det var. Vi satt där, och sa länderna vi gissade på hyfsat internationellt och högt. Till slut tänkte jag bara "Jugoslavien" och det bara hoppade ur min mun som ett skrik.
Då sa de typ ja. Och vi snackade om varandra eller vad man ska säga, jag och Bella om dem på svenska, och dem om oss på sitt språk.
Efter McD tog vi femman till Valand och gick till Heden för att träffa M,A,C&N.
Vi kollade in lite matcher, och sedan fick ett par brasilianare tag i oss, och det var väl mysigt. Jag snackade på järnet och insåg att jag var ganska bra på engelska. De andra tjejerna tyckte det var ganska pinsamt. Just det! C&N var och kollade i affärer vid det här laget.
Hur som helst, vi var med dem ett tag, snackade lite och så, sen skulle vi köpa glass. Så vi gick.
De hade troligtvis gått när vi kom tillbaka för inga Pequenos de jockeys syntes till! Så vi kollade på ett amerikanskt lag versus ett grönt lag (vet inte var de kom från), och sedan frös vi så vi gick till Valand, kollade lite på Wedins medan vi väntade på sjuan. Sen åkte vi hem till mig och kollade på Yo Mamma, Nick Cannon's Wild and Out, Tori & Dean och Mord i blodet.
Vid tio följde jag B till Musikvägen där hon skulle ta ettan till Drottningtorget. På vägen dit bekantade vi oss med några på ett gatukök som tyckte jag såg rolig ut när jag studsade omkring på gångbanan.
TACK TACK!

Inga kommentarer: