måndag 16 juli 2007

Gå inte av, FUCKERS!

Idag, idag, idag, idag har det hänt mycket.
Jag gick upp vid tolv och sedan satte jag mig vid datorn, ovanligt, frågetecken. Sen ringde J och vi pratade en stund tills jag skulle käka min underbara Pan Pizza. Jope.
Sedan ringde jag B vid halv fyra och hon sa att hon skulle in till stan så vi bestämde att vi skulle ses där inne. Jag hade inget att göra så jag satte mig på Musikvägen och väntade in första bästa spårvagn. Den tog mig till Domkyrkan och sedan kollade jag runt lite på Kungsgatan. På Panduro mötte jag B, Sofia och Anna och vi gick runt lite, kollade på Lagerhaus, Wedins och H&M innan jag och B gick till Coop Konsum och köpte Cola och Pommes Chateoux.
Och nu till de roliga ögonblicken:
Vi satt vid Valand och väntade på sjuan, som för övrigt var gryyyymt försenad. Då kommer ett par sliskiga fransmän och börjar stöta järnet på oss. Knökade sig ner emellan oss och la en hand på mitt lår och den andra runt min midja. Mmmmh fräääsch!
Han var sämst på engelska och sa att han var sexton, yeah sure, right. Brösthåret stack upp i halsen och skägget var minst sagt närvarande. Han försökte trycka ner sina händer innanför mina byxor, fräääsching. Så kom tian och vi önskade bara att vi skulle gå på den. Men då fick B den bästa idén på länge. Hon kom på att vi kunde ta tian och sedan hoppa av vid Vasaplatsen. YAAAYYYY!
Så vi stack och gjorde som B kom på. Typ bye bye, never see you again. Trodde vi, ja.
Sjuan var så in i helvete försenad att vi fick vänta hela tio minuter på Vasaplatsen. Men så kom den, och vi såg ett par söta ansikten genom rutan och tänkte, eh va fan vi går på. Det var knökat minst sagt.
Så kom vi på och vi ställde oss där och flirtade lite med amerikanarna. Eller snarare vi flabbade järnet och de glodde sönder oss. De fattade att vi kunde engelska så de viskade om oss. Och jag måste bara få berätta att det finns personer som faktiskt är snygga trots orange tandställning, dregel.
Men, så skulle de av och jag klämmer fram den genialiska kommentaren:
- Amen fan, ska de av nu?! JÄÄVLA FUUUCKERS!
Jag fick svaret:
- I heard that, med ett stort tandställningsfyllt leende. OMG vi måste ses igen.
OMG, tomat?! Yeah kind of.
Jag skrattade ihjäl mig.
Aja, så åkte vi till vidare Chalmers där vi bestämde oss för att gå av, så att vi kunde springa ikapp dessa onormalt vackra syner från Amerika. Men vi insåg att vi inte skulle hinna, fast när vi gick förbi den bakre vagnen såg vi en minst sagt skräckinjagane syn. FRANSMÄNNEN! Vi drog upp händerna i ansiktet och sprang. 2 sekunder, bokstavligen, senare kom den andra sjuan, och den var helt tom så vi hoppade på den och gav upp vårat sökande efter jänkarna.
Så kom vi hem och skulle laga Pommes Chateoux och fläskfilé, vilket vi gjorde på nolltid och sedan bar det av in till stora staden igen. Denna gången bytte vi från sjuan till femman vid Valand. Vi stod faktiskt inte i kö i mer än högst en kvart. Sedan var det dags för disco. Lite trögt i början, hittade K, J, A och I och var med dem lite. Sedan efter nån timma övergav vi dem och dansade själva. Nog sagt om det, resten får ni lisa ut själva.

Inga kommentarer: