tisdag 31 juli 2007

Det hände en grej idag när jag skulle åka hem från L, där jag tillbringat dagen.
När jag skulle ta ettan/sjuan från Brunnsparken såg jag en uteliggare (-erska) som gick fram till en tjej som hade en stor väska och en glass med kola topping från McDonalds. Kvinnan undrade om tjejen kunde ge henne lite pengar. Hon började prata om sitt liv som uteliggare, och att hon inte hade någonstans att bo. Tjejen grävde i sin stora väska och tog upp en plånbok varpå hon gav kvinnan en tjuga. Hon blev så glad så att hon kramade tjejen och på samma gång sa "Jag har duschat idag, så det är ingen fara", tjejen däremot tänkte mest på hennes glass som var klämd. Hon blev dessutom chockad och började gå bort mot hållplatsen där femman/tian går. Och då missade hon ettan hem till Frölunda, så istället fick hon åka femman till Valand och byta till sjuan.

Jag gick upp klockan halv två idag, 13.27 för att vara lite mer exakt (10 minuter ifrån leet). Så drog jag upp datorn i sängen och loggade in. Skickade ett sms till Ludde att jag gjorde i ordning mig och skulle åka sedan. Men på msn hittade jag en mkt kär vän som behövde min hjälp, och hon fick gå före L. Så jag åkte hem till kära *not* Lerum, och träffade henne och tog itu med hennes problem tillsammans med henne. Känner mig snäll.

Sedan ringde jag L och han kom och hämtade mig i centrum också åkte vi till mig och kollade på Eurotrip. Sedan åkte vi hem till honom, kollade på Från Koja till Slott och halva Extreme Homemakeover, och efter det skjutsade han ner mig till tåget.

Nu har jag precis lagat min middag och sitter och väntar på att pappa ska fullborda sällskapet.!

Inga kommentarer: