måndag 2 juli 2007

En solig dag.

Idag var det molnigt, men fan va gött att solen gick igenom.
Det klarnade upp och då var det Mission - The greatest tan som startade.
Så vi begav oss till poolen efter lunch, bestående av stekt potatis, bacon, ägg, korv och fläskfilé.
Och där låg vi. Först på rygg, i rad. Så ringde P och jag pratade med honom i ungefär en kvart. Sedan var det dags för att ligga på mage. Det blev grymt varmt måste jag säga. Säkert upp emot 25 grader.
Så jag tog ett dopp i poolen - det var värdelöst, för det var så äckligt kallt!
Sedan gick solen i moln, och vi gick in. Så tittade vi massor på TV - Skönheten och Odjuren, Bachelor, Extreme Homemakeover, Room Raiders och sånt.
Och sedan var det dags för dagens glass, en Magnum Strawberry White.
På kvällen åt vi tacos, och sedan gick jag och C ner till bryggan och fiskade krabbor. Vi fick upp typ 5 st på 15 minuter, sedan tröttnade vi, och gick till Stranden istället. Jag visade henne den där grottan som vi alltid lekte i när vi var små, och så gick vi där på stranden och pratade. Satte oss på några gungor, och gungade och pratade. Det var faktiskt väldigt mysigt! Pratade om föräldrar, killar, skolan och våran ålder - frihet typ. Och vi gungade så högt vi kunde och skrattade lika högt för att det var så befriande att sitta där på stranden på en gunga och bara ta mera, mera och mera fart.
Men myggen åt nästan upp oss, så vi gick upp till poolen, barfota, och kände på vattnet. Det var jätte varmt, men det berodde bara på att våra fötter var stelfrusna efter att vi hade gått i vattnet på stranden. Så bestämde vi att jag skulle visa henne den andra stranden, fast först skulle vi hem och hämta varsin kopp te och ta med oss. Men vi fastnade hemma för det var Miss Secret Agent på TV, och vi ville titta på den. Glömde av teet och drack det ljummet. Sedan gick vi upp, pratade lite och läste.

Inga kommentarer: