onsdag 4 juli 2007

Miércoles.

Idag är det onsdag - miércoles.
Och det är lika tråkigt som alla andra dagar, lördag, söndag, måndag och tisdag.
Men min dag har iallafall varit något sånt här:
Imorse var det sol när jag vaknade vilket betydde p-r-e-s-s-a!
Så jag gick till poolen, men usch vad kallt det var när solen gick i moln. Jag gav det nog inte mer än 30 minuter innan jag drog på mig shortsen och linnet igen. Sen gick jag hem och kollade på TV. Men det var verkligen inget roligt på TV, så jag gick ner till stranden som ligger på baksidan av huset. Där satte jag mig och tänkte, gick runt i vattenbrynet och funderade och lät bara tiden flyta på för lönlöst tänkande - jag kom liksom inte fram till något.
Men hur som helst, jag bestämde mig för att göra något, och jag gjorde ett hjärta av musslor, och började lägga i små snäckor i. Så skrev jag Du & Jag med små bitar av innermusslor, ni vet den vita, pärlemo delen. Bröt isär alltså.. och la.. Ni fattar! Whatever.
Sedan ringde P, och jag satt och pratade med honom i 45 minuter. Så kom C ner till stranden för att säga att det var mat, och vi gick upp - medan jag pratade klart med P. Så åt vi, ute på altanen för första gången här. Men efter ett tag öppnade himlen sig och tunga droppar föll. Jag och F käkade klart, till skillnad från resten som rusade in i huset. Va? Det är ju svensk sommar ffs.
Efter lunch satte jag mig vid datorn en stund - lade in bilderna som jag tog först nere vid stranden. Pratade lite med folk på msn, och kollade på biljettpris till Malmö C - vilket var 198 :- och man beställde nu - vilket jag inte kan för jag har inga pengar just nu.
Sedan gick jag och C ner till stranden igen och fortsatte med snäckorna och det, som till slut blev bra faktiskt :) Haha.
Hur som helst, sedan gick vi upp igen - efter två timmar, det tog två timmar(!) och så skulle vi äta midag..
Och ikväll antar jag att vi ska spela kort - för det kommer inget bra på TV.

Inga kommentarer: