fredag 13 juli 2007

Gothia 1.

Nu på kvällen, söndag, åkte jag och B in till stan för att köpa varsitt Gothia Card.
Göööött! Asså jag bara älskar Gothia Cup, det går inte att förklara. Och man längtar så himla mycket efter fotbollen när man är där. Men nu till vad som hände tidigare:
Vi kom in till stan och gick rakt över Drottningtorget, och det första som händer är att ett tyskt lag typ kollar in oss så att vi bara kiknar av skratt.
Tänkte ta spårvagnen men vi insåg att det inte var så långt till Heden, så vi gick dit, och till Informationen. Där träffade vi Sofia, pratade lite med henne. Hon ville låna mina Desperate Housewives boxar när hon åker till Italien, of course she can! Snäll är jag.
Jaja, så köpte vi våra himla kort och sedan gick vi till McDonalds på Avenyn. (Jag får Deja Vú för det där med McDonalds, jag skrev det i ett inlägg för inte så länge. Är MCD en dålig vana för oss? ^^) Vi var gryyymt hungriga, klockan var typ 7 och vi hade inte ätit på aslänge. När vi kom till DinSko på Avenyn så stod det en gubbe där och sjöng. Han sjöng sämst, och vi skrattade järnet. Men seriously - det var sämst. Typ:
Du gav mig kärleken, Prisa Gud!! Stoppa krigen, alla ska älskaaa!
Citerat från B ungefär. Haha. Det var sämst - men vi var så tvungna att skänka en slant!
Men vidare till Mcd, där vi tänkte käka lite, jag en vanlig cheeseburgare, och B en Happy Meal med +meny (haha va?), men den sura tjejen i kassan sa att om man är över 12 år får man inte äta Happy Meal, vad är det då!? Så har det aaaaldrig varit förut eller? Dålig regel. Men då finns det något som heter "Lilla Menyn", som är exakt samma sak om man bortser från leksaken typ. Så B drog Lilla Menyn med +meny och fick ett blått glas, nu är det bara det gröna kvar. (Kmr vi bli feta?)
När vi gick ut från McDonalds så hände det som man förväntar sig av Gothia:
En kille stannade upp och började backa i våran takt så att han gick jämte oss.
- Tjejer, tjejer, tjejer, tjejer, tjejer, väääntaaaa! (han pratar i tele och vi flabbar järnet)
- Öh, jag ringer dig sen, och han lägger på.
- Haha, hej, säger vi.
- Men fan, kan jag få erat nummer, det är han i bandanan där borta som tkr du är aashet! säger han, till mig faktiskt :$
- Okej, jag heter Sanna.
- Med två N?
- Jaaaaa...?!?!
- Annars blir det ju Sana, säger B och tänker i sitt huvud "Sana and the man with the bandana" och börjar skratta hysteriskt.
- Aja, vad heter du mer, frågar han.
- Asså jag har ju ett efternamn, men jag kan skriva det själv, det är svårt att stava...
- Msn?
- Ja sure, men jag skriver för annars tar det år typ.
Till slut kommer en av hans kompisar och han sliter åt sig en bättre mobil och jag får skriva in mitt nummer och min msn.
- Vart kommer du ifrån, frågar vi.
- Assyr.
- Ehhhh... Stockholm då eller?
- Neeeeeej! Inte Assyriska, utan Assyr!
- Ett land?
- Ja.
- Aha, men vi menade i Sverige... säger vi och skrattar.
- Aha, men ser ni inte tröjan? (en IFK tjocktröja)
- Haha, jo, men du kan la komma från vadsomhelst ändå?
- Ajo, kanske. Men jag kommer från Göteborg, ni då?
- Lerum/Gråbo.
- Ahaaaa... Fort det går?
- Ja verkligen!
- Men du, det var inte han i bandanan som tyckte du var snygg, det är jag, haha!
- Åh, jag förstod det, säger jag och blinkar.
- Amen det är bra tjejer, då ses vi!
- Ja det gör vi väl! HAHAHAHAHAHAHA.

Det var det bästa.
Men sedan när vi kom till Heden hade vi lite att ta itu med, kolla in folk det vill säga. Och andra verkade ha samma planer, för vi var inte de enda, folk kollade in oss med. Men iallfall. Vid Katolska Kyrkan kom det två ryska män och frågade oss om vägen till HedenShopping grej. Han menar alltså det som typ är inne i Hedenbyn under Gothia. Men det har liksom inte riktigt öppnat på söndagen. Så jag sa att han skulle gå till Informationen, men de fattade ju 0 engelska.
Till slut sa jag bara "White, Houses, In front of us, See?" Men de fattade inte så jag fick liksom rita i luften vad ett hus var och peka allt vad jag hade på de vita tälten vid Hedenbyn. Till slut fattade de, hoppas jag!
Och sedan var det hemgång, orkar inte snacka mer...
Nu ska jag vara med F.

Inga kommentarer: