torsdag 12 juli 2007

Tjörn med de bästa (förutom F)

Så var det över. Inget personligt, och inget illa menat - men det var skönt att komma hem.
Och den enda anledningen till det är att det var två veckor sedan jag var hemma sist. Enda anledningen!
Jaja, ska väl ta och berätta hur det var på Tjörn då:

Torsdag:
Gick upp 7.50 och fixade i ordning mig. Åt frukost och sedan åkte vi in till Strömstad. Klockan 9.40 gick mitt tåg så vi (mor och jag) gick och tog ut pengar, köpte lite fika till mig och sedan var det dags att åka. Var framme i Stenungsund klockan 11.42 och där väntade min älskade, underbaraste B. Vilket är lika med kramkalas och nära till tårar (vi hade inte setts på grymt länge). Sedan tog vi buss 370 till Stenungsön och där bytte vi till Tjörnexpressen. Vi dampade ganska mycket på 370 - hade så mycket att prata om. Haha, jag satt och drog armstödet upp och ner, så till slut var damen bakom mig tvungen att fråga om jag insåg att den fungerade. Då sa jag bara "Ja det gör den, men jag måste testa den här också", så testade jag Bellas också. Sen skrattade vi järnet.
Hur som helst. Åkte 15 minuter på Tjörnexpressen tills vi kom till Kållerkärr Centrum - och vem står inte där om världens bästa N? Inget kramkalas dock, lite stelt liksom. Så körde hans mamma oss hem till A och jag och B pladdrade hela vägen, N var inte så delaktig dock.. Haha.
Så kom vi till Ay och då ville N hem och duscha så vi gick in och tittade på TV en stund (tills N kom tillbaka). Och då hände något pinsamt! Vi satt och höll på med våra mobiler, jag och B, mogna som vi är, och jag bad henne sätta på Scream med Timbaland och massa featurings, men hur som helst. Hon lyckas sätta på den preeecis där Keri och Nicole stönar så mycket de bara kan! Vilket gjorde situationen som redan var spänd, ännu mer pinsam.
Och sedan fixade vi lite där vi skulle sova och satt där ett tag - pratade och så. Sen kom R, och då blev det faktiskt kramkalas. Fast då hade det redan varit kramkalas med de andra också.
Så gick vi en promenad, först ner till havet. Sedan hem till N, och där hämtade vi lite dricka. Så gick vi till gravfältet. Fast ingen orkade gå dit, förutom N, så han blev nedröstad.
När vi kom till Ay igen så hade Ax kommit. (för den som inte förstår så är Ay en kille och Ax en tjej ;D) Jag hjärta henne och det blev ett stort kramkalas.
Sedan satt vi mest och pratade på kvällen, tills vi skulle äta köttfärssås och spaghetti. Det var meningen att vi skulle kolla på film - och vi började med Ice Age, men N dissade och satte framspolningen på x30.
Så gick vi och skulle spela fotboll, och N och Ay hade lurat i oss att vi kunde spela barfota, men don't think so med massa himla mördarsniglar överallt.
N och R försökte välta målet och sedan sprang vi. Det var verkligen sommar i det ögonblicket.
Jag och N fick också ryck på varandra där någonstans och det höll i sig hela kvällen, det enda vi gjorde var att skrika på varandra.
Kom tillbaka till stugan och skulle "sova". N och R skulle på golftävling morgonen efter så N ville sova, men han störde sig enormt på att vi, jag, Ax och R inte kunde vara tysta. Det var väldigt roligt. Men N blev faktiskt riktigt lack på oss. Urdrag:
- Alltså, fan vad jag hatar er, jag ska hämnas imorgon! (N)
- Du hämnas blott med din existens! (S)

Sedan insåg vi att det var väldigt elakt att vi inte var tysta, så vi tog Rs mobil och skrev på Meddelande grejen allt vi egentligen ville säga. Haha. Men N störde sig på ljuset.
Ax och R hittade på en lek; Ax skulle trycka ett antal fingrar i Rs hand och han skulle säga hur många. Om han hade rätt så pekade Ax tumme uppåt, och fel tvärtom. Men hon överdrev en aning vilket ledde till enorma skrattattacker från mig och R (jag låg emellan dem). Leken utvecklades sedan till att R skulle säga vilka fingrar det var Ax tryckte.
Drygt klockan 3 bestämde vi oss för att sluta ögonen och sova.

Fredag
N vaknar (han vaknar tidigt) klockan 6 och börjar prata. Jobbigt. Vi låg för jävligt i sängen, går inte att förklara. Så pratade vi fram till åtta, då Ns pappa skulle hämta N och R. Sedan somnade vi om, alltså Ax, Ay, B och jag. Vi sov till ett och kom inte upp förrän halv två ungefär. Det var fint väder och vi åt frukost vid två ute på verandan.
Så kom N och R ungefär vid halv tre och alla la sig på gräsmattan och solade. Vi bestämde oss för att gå ner till havet och fiska krabbor, men det blev inte av för vi glömde grejer. När vi kom ner la jag och Ax oss på bryggan för att prata och sola. B och A satt på berget och N och R hade klättrat upp på ett sjöbodstak. Sedan la sig alla på bryggan och pratade.
Så gick vi hem och var hemma ungefär sex. Då åt vi på verandan igen - fläskfile och klyftpotatis. Mycket gott. Och sedan efterrätt, sockerkaka och glass.
Och så fick jag och B godis abstinens så vi tog Ays föräldrars cyklar och bestämde oss för att cykla till Kållekärr. Det tog 1 timma och 45 minuter ungefär - det var nämligen 22 km.
Men vi var bra. När vi precis skulle cykla hem ringde N (vi hade alltså blivit vänner igen) och undrade vart vi var och vi var såå himla tvungna att ljuga och säga att det var 6 kilometer kvar till Kållekärr och han lackade på oss.
Det var i alla fall mysigt. När vi kom hem hade Ax lyckats paja den enda hela sängen (jag hade nämligen lyckats förstöra den andra sängen, lite dock, på morgonen) och det var liksom helt... madrassen låg typ på golvet och så fort Ays föräldrar kom in så gjorde Ax och B som höftlyft för att det skulle se ut som att madrassen låg på normalhöjd. Vi flabbade. Vid elva försvann Ay och N. De gick till Kyrkesund..
Då bestämde vi oss för att vara lite perversa och låtsas att vi hade en fyrkant när de kom tillbaka. Men vi liksom höll på att kissa ner oss när de kom innanför dörren och det blev inte så mycket av det. N blev roevsur för att han inte var med.
Så gick vi in och kollade på Strandvaskaren i typ 45 minuter, tills jag och Anna insåg att vi inte kunde hålla ögonen öppna. R hade redan somnat i soffan då också.
Så vi gick ut och la oss, Ax, B och jag pratade till två ungefär, medan killarna däckade ganska så tidigt.

Lördag
Dags för hemgång, så när vi hade vaknat ordentligt klockan 11.27 så gjorde vi oss i ordning. Men innan dess hade N lyckats väcka oss redan klockan halv åtta. Och då låg han mest och tjötade. Men vi låg iallafall kvar en stund innan vi gjorde oss i ordning, och drog i varandras täcken. Jag ramlade ner på golvet och la mig brevid Ax.
Efter att vi var klara, allt packat och så så körde Ays föräldrar oss till McDonalds i Stenungsund och vi åt en välförtjänt brunch. Innehållande pommes dock, kanske inte så bra. Men vi fick ialla fall såna där Coca Cola glas. Rosa/Röda..
Så kom Ax pappa och hämtade henne - hon skulle till Mollösund. Jag och B satt kvar på Macke Donkan en stund och sedan började vi konka våra 100 kilos väskor mot bussen.
Stannade vid centrum och la alla väskor i en kundvagn och kollade lite i affärer. Jag köpte några nya underkläder.
Sedan gick vi till bussarna. Men vi insåg att om vi ville ta 14.33 bussen, Röd Express, så skulle vi få knöka med 1000 andra som också skulle till Götet. Så vi väntade till 15.07 och tog tåget istället. När vi kom till Gbg var det massor med fotbollslag där och mycket trångt. Det är ju Gothia nu i veckan. Vi var tvungna att springa till Alingsås pendeln, för vi trodde att den gick 15.47. Men det gjorde den inte. Hur som helst så tappade B sin plånbok. Men några Gothia-funktionärer hade tagit upp den så hon fick tillbaka den. PUUUH!
Och sedan satt vi och lyssnade på Hottentottsvisan hela vägen hem till Lerum, där vi skildes åt på stationen.

Inga kommentarer: