lördag 27 oktober 2007

Lordag / Railey Beach.

Dags for utflykt. Till Raisley Beach. Vaknade kring kvart i nio och at frukost. Sedan var det dags att ta sig utat, men det hade borjat regna som fan sa vi gick ner och at frukost och efter det satt vi bara pa rummen ett tag. Men efter en stund beslutade M och mamma att vi skulle ut och trotsa regnet och ta en Long-boat till Raisley beach, som ligger runt udden.
Vi gick ner till byn och hoppade pa en Pickups flak och akte till piren. Vi traffade nagra trevliga londonbor pa bilen, de luffade runt i Asien. Hur som helst - vid piren hoppade vi pa en longboat och akte ut pa havet. Jag tog mkt kort - precis som C. Nar vi kom fram fick vi hoppa i vattnet och vada i land. Men det regnade lite, och det okade hela tiden sa vi sokte skydd pa ett hotell dar vi tog varsin drink (no alcohol included, det var ett alkohol fritt 'muslimskt?' stalle). Jag tog en Watermelon punch, supersot.
Sedan gick vi till en strand dar det finns en grotta som heter Princess Cave. Jag har inte badat pa hela tiden i Thailand men i det ogonblicket som vi kom till den stranden sa bestamde jag mig for att jag skulle bada. Vad far jag for det? Joo.. en javla manet branner mig efter en och en halv minut i vattnet.
Da kom en tant och hon ville salja massage. Men nar hon sag mina utslag sa sprang hon och hamtade nagra knappa blad som hon blandade med cola och la pa dem. Det var skont, men det var troligtvis bara for att det var kallt med colan. Hon fick hundra baht.
Sedan kom solen. Jag och F pressade (fick lida senare) utan solkram. Sedan var det kingout pa stranden.
Jag var Thailand, men Japan vann tyvarr (C) Sa gick vi till Princess Cave och kollade runt, det var valdigt vackert. Men det fanns stora "manliga konsorgan" i grottan och det var lite... speciellt.
Haha.
Senare pa kvallen kom svedan fran den himla brannan.
Men innan dess skulle vi ta oss hem. Det var meckigt. Det blaste och regnade som hell. Nar vi kom hem var det bad och sedan restaurang som gallde. Latt den finaste restaurangen hittills.
Och sedan bara slapp. Och lite shopping of course.

Inga kommentarer: