fredag 26 oktober 2007

Torsdag / Jävla satunge.

Idag bestod ju dagen mestadels att flyga ocksa. Men idag flog vi bara pa morgonen och som tur var sa sov man mest da. Vi fick frukost, jag at yoghurt (yay me) och lite korv och potatis typ. Och drack apelsinjuice. Sedan i Bangkok sa at vi Satay, men den var med Pork (griskott) sa det var inte sa gott. Och jordnotssasen var valdigt stark, men det gick ner.
Sedan la jag mig och sov pa ett par bankar. Men bankarna var valdigt kalla, maste jag saga. Jag vaknade av att hela min arm var blot (ja jag dreglar) och att det var sa kallt. Sa gick vi ner i vantningssalen och vantade pa att gate A1C skulle oppna. Jag var hemskt trott.
Sen sa forsokte vi sova hela vagen till Krabi och det gick helt okej, om man bortser fran den javla ungen som skrek hela vagen. Och de fucking foraldrarna gjorde ju inget at det heller. Och ungen skrek liksom inte sana dar grat-skrik utan typ "hej-jag-skriker-for-att-jag-kanner-for-det-skrik". Vi forsokte nita honom, men vi hann inte av det sjaskiga planet i tid.
Sedan kom nagra fran hotellet och hamtade oss med en mini-buss ocksa akte vi genom hela Thailand, eller det kandes sa i alla fall. Men vi akte fran flygplatsen till en liten kustby som heter Aonang, som ligger typ bredvid Krabi.
Vi checkade in pa hotellet, som var L-O-V-E-L-Y. Vi fick en valkomstdrink ocksa btw.
Japp, sa gick vi ner till vattnet och kande pa det. Det var varmt, men mamma och jag badade inte. Jag orkade inte och hon tyckte att vattnet var for grumligt. Vi gick upp till poolen istallet, jag badade inte dar heller.
Hmm... Sedan gick vi ut och at pa en restaurang. Det var valdigt gott. Vi typ delade massa ratter, Cashewnotter=ris, fried noodles, fried ries, satay m.m. Det blev typ 150 kronor allt som allt (cirka 10-15 ratter at vi, namligen dessert ocksa 'fast inte jag'). Sedan gick jag till internet cafet pa kvallen och skrev ett mail till min kara L.
Och det regnade nar jag skulle springa till hotellet igen, sa jag la mig i ett varmt bad - med tanke pa att jag varit sa kall i regnet.

Inga kommentarer: