tisdag 4 december 2007

En superbra defination

Det är en superbra defination av ingen mindre än mig.
Bittersweet Symphony - The Verve

För att översätta då, för de som inte orkar ta fram texten/Inte kan engelska:
Ingen förändring, Jag kan förändras
Jag kan förändras, Jag kan förändras
Men jag är här i min mall
Jag är här i min mall
Men jag är en miljon olika personer
Från en dag till nästa
Jag kan inte ändra min mall
Nej, Nej, Nej

Och så är det med mig också. Jag kan förändras, men min mall kan inte förändras. Det är så svårt att förklara men den låten säger liksom allt! Till mig ialla fall. Dessutom - varje gång den spelas känns det som att vara i en film.

Men nu vet jag inte. Jag vet ingenting. Vad händer liksom?
Jag kan lika gärna ha förlorat slaget, även alla mina spelare. Jag hade ju så många, hur kunde jag förlora allihop? Det är så schack matt det kan bli. Eller överreagerar jag? Men jag orkar inte, jag gör inte det. Det måste de förstå.

Inga kommentarer: