onsdag 27 februari 2008

Jag fick nästan hjärtattack.

Nu har jag läst ut Gossip girl fem. På lektionen. Yay me, ungefär.
Men jag var så himla inne i den och hellre GG än Skottet i Sarajevo och massa sånt.
Allt står ändå i historieboken så det är bara att läsa på där.
However..
Jag höll på att dö av en hjärtattack. Jag trodde verkligen att jag skulle få reda på vem som var Gossip Girl. Men nej.. himlans. Det finns inte plats för svordomar här.

Jag fikade med pappa mellan engelskan och historian, det var jättemysigt. En kopp mangote - mums.

Klockan 10 i ett börjar FN-rollspelet för min, Martinas, Davids och Axels del. Då ska vi har hattar tydligen.
Alla tvåor som deltar i rollspelet är jättefint klädda och verkligen urläckra - kläderna alltså och outfiten. Man önskar att alla kunde ha kostym och höga kjolar i skolan, det skulle kännas så sofistikerat.
Ja, jag är för skoluniform, så slipper jag ligga uppe halva natten för att tänka igenom vad jag ska ha på mig följande dag.



Dags att börja på You're the one that I want/Leva livet här och nu.
Bra översättning?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hur många böcker finns det då?!

Sanna sa...

hm, 13 tror jag (: Sen finns ju itgirl och dom.

Anonym sa...

te är inte gott alls smakar ju bara vatten

Sanna sa...

jo, man ska älska te!