onsdag 27 februari 2008

Weirdo lärare - Del 1

Okej, alla lärare är hemskt olika.
Därför tänkte jag att ni kanske skulle finna det roligt om jag berättade hur knäppa mina lärare är. Det får vi i alla fall hoppas att ni tycker.
R. Vi har R i engelska. Han är amerikan - men inte utbildad i ämnet engelska. Det är som att jag skulle undervisa i svenska. Jag kan prata svenska, men jag kan inte alla regler och så. R kan inte heller svenska ordentligt, så han förstår inte alltid vad vi menar. Därför innehåller våra lektioner ofta tjafs och aggressiva diskussioner med R.
L. L har vi i svenska, och L är bra på svenska. Men hon kör på helt fel taktik; Hon behandlar oss som dagisbarn, betygsätter och ställer krav som om vi gick på universitet. Hennes bedömningar är alltså helt rubbade och ungefär alla hatar henne. Hon har liksom BESTÄMT vad som är rätt och fel när det gäller allt. En kille i klassen fick IG på ett referatprov på en tidningsartikel för att han inte hade gjort en referatmarkering. Men i boken stod det att när det handlar om en tidningsartikel så behöver man inte ha referatmarkering. Han påpekade detta och då blev det högsta betyg. Snacka om höga krav...
Det var allt för denna gången om weirdo lärare.

2 kommentarer:

Anonym sa...

har du nån bra lärare?

Sanna sa...

ja, ofc ;D a!