onsdag 20 februari 2008

Minnen.

Idag pratade jag massor med M.
Vi har gått i samma klass i två år; sexan och ettan (gymnasiet).
Och vi kom in på en massa minnen.
Därför tänkte jag föreviga ett minne.. Ska bara komma på ett.
Jo, detta minnet, det inkluderar så många.

Jag, L, min bästa vän i sexan, C, styvsyster C, B, var alltid bra kompis med henne i sexan, J, samma som B, S & G, JA! Den G, den G som nu hatar mig mer än allt.
Vi var på disco på Rydsberg. Vi hade precis börjat sexan. Jag var ny i klassen.
M & A var med också, men de kände jag inte så bra.
Jag kommer ihåg att han var där, min L. Ja, det är han jag är tillsammans med idag. Och han hade en grön keps, jag hade grönt linne med halterneck. De matchade så flirten, får man kalla det så när man är 12 år?, inleddes med att jag fick ha hans keps. Detta uppskattades inte av alla tjejerna, L var populär.
Jag fick en kram, och M&A var underbara, inte alls så som alla hade sagt. De var bara mognare helt enkelt.
Tänk...

Det var så annorlunda då. G och jag, vi var på samma nivå. Jag tyckte så mycket om henne. Men varför blev det som det blev nu? I ettan? Visst, vi gick inte på samma skola sen, vi gled ifrån varandra. Om vi någonsin varit nära. Men jag ansåg att hon var min första vän i denna stad, bortsett från C.

Jag är ovän, eller inte ovän. Men jag pratar inte med varken S,B,J,A,L eller G nuförtiden. Ni var ju mina första vänner. M&C har jag kvar, men ni var mina första vänner här. Och när jag tänker på det...
Jag vill tillbaka till sexan, förändra allt, nu med facit i hand.
Jag vill ju såklart att allt ska vara som det är med L.
Och om det ska vara L och jag så kan jag väl inte få vissa av de ovannämnda. Men vad hände?
Vad fan?

4 kommentarer:

Anonym sa...

ja brukade oxå gå på d där discona..

Sanna sa...

Haha okej. De var kul på den tiden...

Anonym sa...

som sagt det är kul att läsa dina minnen

Sanna sa...

;D taack