söndag 23 mars 2008

B-kändisar vs. kändisar.

B-kändisen är ofta en dokusåpakändis som på desperata sätt försöker hålla sig kvar i rampljuset. Många försöker sig även på karriärer som sångare, skådespelare och festfixare - men oftast utan större framgång p.g.a. talangbrist. Håller ofta till på Spy Bar (jämför kändis). Ett annat ord för B-kändis är Kännigendis.

Jag har gjort en liten lista på människor jag anser är B-kändisar. En liten motivering följer i kursiv text.

Blondinbella
Visst, hon har jobbat sig fram. Men jag har fått för mig att typ 75 % av hennes besökare läser bloggen för att de tycker att hon är patetisk.
Och hon är med överallt, då menar jag verkligen överallt. Debatt, Metro, Aftonbladet. Hon försöker verkligen.


Nicole Richie
Visst, hon är snygg (eller jag tkr inte det, för hon är äckligt smal!) men hon hade aldrig varit känd om inte hon hade knarkat i typ tonåren och ifall inte Lionel Richie hade adopterat henne. Och anledningen till att hon är i tidningarna var och varannan dag är för att hon är så äckligt smal. Och vem vet, det kanske är hennes grej att synas för att hon är så smal. Simple Life

Chris Tucker
Trots att han alltid ger mig ett gott skratt så är han en B-kändis.
Lägger typ ut en ny youtube video varje dag. Den senaste var ju typ en 4 sekunder lång som har fått flera miljoner klick bara för att det är HAN, men ändå. Han är B-kändis. That's it.


Carin Da Silva
Hon är grym på att dansa - men snälla håll dig till det, för Guds skull. Alla hallåor är b-kändisar. De borde inte få hänga på exklusiva grand-openings, de ska typ presentera våra program och sedan gå hem. Och det är väl ett desperat försök att vara kvar i rampljuset? Att vara hallåa i TV4+? Let's Dance?

Kimberly Stewart
Av samma anledning som Nicole Richie. Om man tar bort smalheten och lägger till att hon har försökt sig på modellande.

Kevin Federline
Större b-kändis får man leta efter. Jag hade känslan ända från början att killen bara gifte sig med stackars Britney för att få status och sådant. Och ärligt talat... Det känns inte som att han tyckte om henne ändå - he did it for the money. Och han har väl försökt sig på en singel och lalala.Chaotic

Linda Rosing
Vem, om inte Linda Rosing, har sex i TV och startar sedan ett eget parti? Det hör liksom inte ihop på något sätt... Big Brother

Paris Hilton
Hon har trots allt försökt sig på allt; skådespelerska, sångerska, modell. Hon har ju även eget smink, egen parfym och egna hundkläder och smycken. Liksom. I'm trying, eller what? Det är inte så att jag ogillar henne för det. Men hon är ju en b-kändis. Simple Life

Inga kommentarer: