lördag 1 mars 2008

Det poppar.

Ja, det poppar i micron.
Det var längesen jag gjorde micropop. Men det är ju faktiskt ett bra alternativ när man är sugen - varma popcorn.
Vilket får mig att tänka på en gång i sexan när A, R, H, E, C och jag var hemma hos mig och C. Vi gjorde popcorn i kastrull, och så ringde A:s mamma, det var första gången hon var hos mig.
Så först sprang A och svarade, och sen sprang jag till henne för att förklara vägen för hennes mamma. Vi hade glömt kastrullocket så när vi kom tillbaka var hela golvet fullt av popcorn.

Jag brände popcornen nu. Usch, pinsamt dessutom. Jag är ju inte hemma.
Aja, jag satte det på 2 minuter denna gången, får hoppas att det går bättre.
Och när det gället melodifestivalen:
Han Daniel eller vad han hette, hans outfit var ju skrämmande.
Den var alldeles för avslöjande på extrema ställen.
Calaisa var bra tycker jag, och Charlotte. Men hennes klänning var inget vidare, den skulle varit i ljusare silver, á la Marie Picasso i Idol när hon hade den där silvriga klänningen.
Nu kommer väl, för guds skull Björn Gustafsson snart - det är ju på grund av honom man kollar på melodifestivalen nu för tiden.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hur kan du kolla på melodifestivalen?

Sanna sa...

det är tradition.