torsdag 27 mars 2008

En promenad i det soliga vädret.

Jag kände för att ta mig ut nu i eftermiddag och med bestämda steg, en outfit som ni får se imorgon på bild och pengar i fickan gick jag mot Frölunda Torg.
Jag kollade runt en stund och tänkte hela tiden på J som jämnt och ständigt fyndar! Hon är skitduktig på det alltså. Alltid när man frågar henne om vart hon har köpt nåt så har hon fyndat det plagget. I adore her.
Hur som helst. Jag kände för att shoppa lite och jag kände för att fynda lite. Jag gick in på Glitter och tänkte att jag var värd lite nya accessoarer. Och där, i ett hörn fanns min möjlighet att fynda - 75 % rean.
Så först hittade jag ett par jättefina örhängen i pärlemo, stora. Ni får se imorgon.
Sedan hittade jag ett armband med stora stenar i brunt, vitt och grått. Och sist men inte minst - lite strandkänsla - ett virkat stråarmband. 57,50 kr blev det.

Sedan gick jag vidare och in på Ur&Penn. Ärligt talat brukar jag inte hitta något där. Men de hade solglasögon, och jag är fortfarande, trots gårdagens inköp, ute efter ett par MK/Ash brillor. Och vet ni vad jag hittade? Jag hittade ett par - jättelika. 65 kr och de var mina. Thanks Ur&Penn. Och den som tycker att man kan ha för mycket av något, i detta fallet solglasögon, han är så ute och cyklar.

Mitt sista stopp blev H&M. Jag kände för att köpa en snygg träningsoutfit och det fick bli en ceriserosa tröja - jättesöt. Och till det ett par svarta, tighta polyamid byxor. Jag är glad. Det är mycket roligare att träna när man ser snygg ut.

Sist jag var där hade jag ju lyckats få med mig lillebrors shorts, vilket gjorde att mina orakade ben såg mycket mycket mycket tjockare ut än vad de egentligen är.
Det var hemskt, och jag körde igenom alla maskinerna för fort och trodde att alla som såg på mig undrade vad det var för fettomänniska som ens försökte bli av med sina feta lår. Så tänkte jag. Men så var det nog inte...

Inga kommentarer: