fredag 29 juni 2007

En kontorsarbetares dagbok.

Jag ska vara, eller har snarare varit, på mammas jobb och arbetat i två dagar.
Onsdag - Torsdag närmare bestämt!
Jag har gjort pappersarbete, och första dagen, ons, var hemsk.
Jag var så trött, att jag knappt kunde stå upp, och jag fick liksom bara ont i huvudet. Först hjälpte jag M att sortera Fakturor och Betalningar som låg i samma pärm, men som inte skulle göra det. Sedan hjälpte jag I att arkivera typ 50 pärmar. Tänker inte ens gå igenom den processen, men det handlar om att vika kartonger och shit.
1. Det ljudet av kartonger som gnids mot varandra, det gör mig illamående.
2. Jag har papercuts över hela händerna, till och med några som blöder!

Ialla fall, alla de där pärmarna skulle arkiveras vilket tog mig en dag, halva onsdagen och halva torsdagen. Restrerande tid på torsdagen, då I inte var där, bestämde mamma att jag skulle sätta in några pappersbuntar i pärmar. Problemet var att det låg i fel ordning + att alla fakturor hade ett nummer, och skulle sitta i nummerordning med ökande nummer. Alltså 100 i botten och 200 på toppen.
Problemet var att om de ens låg i ordning, dessa pappersbuntar, så låg de från 200 till 100. Vilket gjorde att jag fick sätta i pappren 1 och 1 i pärmarna för att det skulle bli rätt ordning.
Jag fick träningsvärk också, by the way, för jag skulle ta hål i alla papper, och det var kring 1000 fakturor (jag skojar inte) som jag skulle ta hål i. Och tänk er motståndet när man trycker in 10 papper i den dära grejen, det gick knappt ner och hela kontoret skakade.

Mer än så gjorde jag inte!

Inga kommentarer: