måndag 25 juni 2007

Min midsommar.

Midsommarafton var, för att vara artig, trevlig.
Men inte direkt som en Midsommar ska vara.

Vi åkte till Käringön vid nio på morgonen på Midsommarafton, och var framme vid huset kring kvart över elva. Väl där åt vi lite lunch, typ köttbullemackor. Sedan var jag trött. Så jag la mig och läste en bok - Bokhandlaren i Kabul.
Och till slut somnade jag, och jag sov till klockan... 5. Så jag sov mellan tolv och fem ungefär - vilket gör att jag missade dansen vid tre. Men whatever säger jag om det. Jag var ju finklädd, inte klädd efter väder och vind. Jag hade drunknat om jag skulle dansa runt den där majstången. Så det hände inte, och det är nog den första midsommaren som jag inte närvarar vid blomstergrejen.
Men hur som helst. Vid sex någon gång åt vi typ mat - entrecôte och potatis. Det var gott.
Men inte intressant direkt. Hur som helst.
Efter det var det dags för tv'n (låter inte bra på blanka midsommar, men så var det). Och vi såg på det där Hemvärn och Påssjuka, det är ju okej. Liksom..
Sedan var det efterrätt, kring nio. Och jag mådde illa efter det. Och efter det var det dags för tv-tittande igen. Men nu hade jag fått ganska trevligt sällskap - C,M,L&A. Ska börja i trean på Dergården btw. Haha, så vi tittade på tv till klockan tolv, och efter det gick de ner till sjöboden och gjorde... jag vet inte. Men antar att de var lite smått påverkade (försökte få mig att ta en öl..). Så var det bara jag, och jag gick och la mig och läste och försökte få kontakt (underhållning) via sms. Men det lyckades inte så bra, så jag somnade kvart i ett.

Inga kommentarer: