torsdag 14 juni 2007

Mutad av ett Saddlerföretag?

Jag har ju inget liv på mitt sommarjobb, vilket leder till sodukus och gratistidningar.
Jag läste just Metro och blev ganska imponerad av vad amerikanarna har hittat på nu. Det är en ny lag, som borgmästaren i Delcambre, Louisiana vill instifta.
Om den lagen vi snackar om hade gått igenom i Lerums Kommun, hade 30% av befolkningen behövt böta 3500 kr.
Kan någon gissa vad det är?
Okej en ledtråd till:
- De hade dessutom fått dra upp byxorna i armhålorna!
Inte?
Okej, Carol Broussard, Delcambres borgmästare vill att underkläder ska läggas till på listan över otillåtet blottande. Straffet är böter, och i värsta fall fängelse, i upp till sex månader.
Förstår ni vad det betyder?
Det betyder att alla de som visar sina underkläder in public straffas.
Detta i sin tur betyder att alla de killar som har häng straffas. (Och självklart tjejer, men det känns som att detta rör det manliga könet, mer än det kvinnliga).
Hur som helst. Vad tycker jag om det?
- Som sagt så är jag ju imponerad. Jag förstår inte vad de får allt ifrån! Men jag funderar mest på badsäsongen - får ma inte bada i underkläder då eller? Är bikini också förbjudet?
Jag tycker det är löjligt faktiskt. Visst, jag tycker det är lika löjligt att ha byxorna i knävecken. Men det är en trend, och det är snyggare än att ha dem i armhålorna.
Kan det inte finnas något mitt emellan?
Men en lag som säger att häng ger böter, det är bara för mycket.
Det är nästan så att man undrar om han, ja det är hemskt, Carol är en man(!), har blivit mutad av ett saddlerföretag.
Och det hade faktiskt inte heller förvånat mig, det landet upphör aldrig att förvåna oss som inte bor där.

Inga kommentarer: