tisdag 17 juli 2007

vi fick en tjuga, ffs.

Okej, idag gick jag och B upp vid halv tolv.
Man kan fundera på varför vi gjorde det, och inte gick upp vid 14 eller något.
Men hur som helst. Vi började dagen med varsitt glas Coca Cola i våra McD glas. Sedan kollade vi Gothia Cup sidan för att se om de där amerikanarna skulle spela idag. Vi visste att de hette något med R... och sedan Star. Vi satsade på att de spelade i B18, för vi tyckte inte de såg ut att vara sexton. Så hittade vi ett lag som hette Rsf Attack. Liksom R också S:et där, kanske står för Star? Men sedan kollade vi i tidningen, och då hittade vi Roanake Star i B16, och det var dem. De hade åkt ut. Fuck.
Men vi bestämde oss för att åka in till Göteborg ändå. Så vi åkte in och kollade i massa affärer i Nordstan. Provade en del och jag har redan en lång inköpslista inför lönen som kommer på onsdag.
Sedan tog vi spårvagnen till Valand och gick till Heden och kollade lite. Satte oss vid karaokegrejen och kollade lite, en duktig tjej som sjöng I remember Love, en sugig liten tjej som sjöng Vågar du, vågar jag. Så gick vi till Heden 1 och kollade kanadensarna (som det stod om i GP idag) mot det där rumänska laget som vi satt brevid på McDonalds häromdagen. Rumänerna var det bättre laget, men hur som helst. Efter ett tag gick vi tillbaka och kollade på karaoke-sångarna. Det var ganska kul. Så gick vi runt en stund - och sedan gick vi till Avenyn och kollade på H&M, Kapp Ahl och Lindex. Så ville jag så hemskt gärna ha glass, och då gick vi till McDonalds (vi är typ stammisar). Men vi insåg att vi inte hade tillräckligt till två glassar, för B behövde 10 kr att ta sig hem med. However, vi stod där och bah "omg, jag vill så gärna ha en krona" och typ så, för det var bara en krona som saknades. Så hittade vi på en historia:
Jag . B säg till busschaffisen "MEN FAN JAG HADE JU 10 KR, NU ÄR DET BARA NIO... OMG OMG, JAG MÅSTE JU HEM TILL MIN DOTTER!".
B . "... JAG HAR LAGT HENNE I FRYSEN..."
Jag . ".. och jag måste hem och ta ut henne annars... GUD OM JAG INTE TAR UT HENNE I TID...!!!!"
Vi . *skrattar järnet*
Men det pinsamma var att när han framför hade betalat sina hamburgare så gav han oss växeln. Han måste trott att vi var ett par riktiga ghettoungar! Haha. Men det löste problemet och jag tog glatt emot pengarna!ap
Jaja. Så gick vi mot Valand igen, och B gick på femman medan jag gick bort till hållplatsen där sjuan går. efter typ 10 minuter kom sjuan, och jag hoppade på. Men den bara sket i att svänga efter Vasaplatsen, och körde rakt fram. Fröken Preifelt fick panik, för hon skulle vara hemma halv åtta, och klockan var kvart över sju vid det laget. Så jag sprang tillbaka till Vasaplatsen och tog tian till Brunnsparken där jag bytte till ettan mot Tynnered.
Fyfan för alla spårvagnschaffisar. Usch, jag ogillar dem starkt. Står på min svarta lista i varje fall.
Nu har jag lovat min sjuåriga lillasyster att tillbringa lite tid med henne, så bye bye, lingonpaj.

Inga kommentarer: