fredag 26 oktober 2007

Fredag / Shopping & Krabi Town.

Idag gick vi upp och at en L-O-V-E-L-Y frukost. Det inkluderade pannkakor med sirap (ni vet sana dar tjocka amerikanska pannkakor -yummie), fried ries med kyckling, croissant, bacon, ananasjuice, frukt och te. Var jag matt sen eller? Hemskt matt.
Jag gick sedan ner till poolen och hamtade handdukar och la dem pa varsin solstol sa att alla fick varsin. Sedan pressade jag, trots att det bara var molnigt och sjaskigt. Men till slut somnade jag - nar jag lag pa mage. Jag vaknade av att det regnade lite och det var liksom irriterande sa jag gick upp pa rummet och la mig i ett bad (jag badar nog for mkt har). Sedan gick vi ner till "byn" och at lunch. Jag at fried noodles med kycklig (jag typ gillar det).

Vi bestamde da att vi skulle aka till Krabi Town med en buss. En buss i Krabi ar typ ett ko-flak = tank en flakbil med galler som man lastar kossor pa. Fast det fanns bankar och tak. Men anda.
Japp, sa vi akte med denna diesel buss och kom till Krabi. Det var en besvikelse. Det fanns inte alls sana dar mysiga affarer som det finns har i Aonang. Lite smycken, lite priatkopior, lite dvd's. Alla cd/dvd dar var lokala artiser eller oversatta dvd:er (till tahilandska).
Sa vi akte hem efter typ 45 minuter - med samma koss-buss.
Nar vi kom hem sa gick jag och C och shoppade.
Jag kopte en klanning, 9 dvder, en planbok, en troja och 2 sjalar.
Jag var nojd.
Sedan gick vi hem och bytte om och duschade. Darefter var det middag och vi at pa en restaurang som hette Tanta's Thai (sag det fort, tack!).
Nar vi var klara dar gick jag till internet cafet och sedan var det hemgang till min efterlangtade bok.

Inga kommentarer: