fredag 2 november 2007

Fredag / Carola & En elefant.

Imorse var det bestamt att vi skulle ga upp klockan halv tio for omvaxlingsskull, alla andra dagar har vi gatt upp mellan 7 & 9. Men M kom in klockan nio och bah "Ni vet att klockan ar tio va?" Och mamma bah "Eh, nej hon ar nio." M bah "Aha.. vi TROODDEEE den var tio". Fuck you, sager jag da, for jag vill sova. Men nej nej nej vi skulle upp och ata frukost da.
Jag at en vaffla till frukost, men den smaka precis som en tjock pannkaka. Nar jag ater de dar tjocka pannkakorna (med sirap) ar det helt okej, men sedan pa dagen nar jag tanker tillbaka pa dem sa far jag kvaljningar. Fast jag ater det anda varje morgon, for att det inte finns nagot annat gott att ata.
Iaf.. nar vi hade atit gick M och bokade en elefanttur till klockan elva. Sa det var typ bara att ga tillbaka, ta pa sig nagot bra och packa ett ombyte med klader. Sedan akte vi en bit med en taxi. Karringen som korde hade enormt mkt krut i sig, och tjatade heeela vagen. Vilket typ betyder 30 minuter med hennes tjot, plus att jag satt fram bredvid henne. Var inte sa hemskt social dock :P.
Nar vi kom fram sa stod det typ 8 elefanter dar, ocksa klattrade vi upp pa ett litet loft eller vad man ska saga, och darifran gick vi pa elefanterna. Jag akte med C. Vi gick en runda, och nar man gick i nerforsbacke sa akte typ satet ner huur mkt som helst, och mina crocs (mmh, jag har kopt crocs, snyggt va?!) holl pa att glida av hela tiden. Vi gick ner till ett jatte fint stalle vid havet, eller liksom pa en utkiksplats, sa vi var inte pa stranden. Dar sa han gubben som styrde varan elefant att jag kunde satta mig framme vid elefantens huvud. Det var aaashaftigt, fast valdigt laskigt - jag tankte typ att elefanten skulle valta, for den gick sa nara ett dike, och hennes axlar gick upp i min rumpa, sa jag typ slets at vanster och hoger hela tiden, trodde jag skulle ramla av. Och jag vagade ju inte halla i hennes oron, tank om det gjorde ont liksom (okej, skotarna typ slog dem med pinnar...) istallet la hon sina oron runt mina ben. Det var varsta laskigt med hennes hud.
Aja, sedan akte vi till Suri Beach, och at lunch. Och da hande nasta grej, gissa vem som kommer spatserande in pa restaurangen och satter sig vid bordet bredvid oss? Jo, ingen mindre an Sveriges egna fraemling - CAAAROOOLAAA!! Haha. Vi fick dock inte ta kort pa henne, M tyckte att hon skulle fa lite privatliv. Vi sag bara chansen att tjana lite pengar - salja bilden till en tidning (yeah, we have dreams..)
Sedan badade vi i de stooora vagorna, de var jatte roligt. Vi typ drogs med i vagorna, och de var jatte stora. Sedan la jag mig och sola, men massa moln kom sa jag sysselsatte mig med att jaga strandkrabbor (aassnabba sma javlar, som inte har nagra klor, och som ar suuperfega och graver ner sig hela tiden). Jag fangade en (Y).
Sedan solade jag lite till, och sist men inte minst tog vi en MIINI liten buss (assa tank typ att man far kno som faaan, sex personer, hem till hotellet igen) Duschade och pluggade (ni kan inte forsta hur mkt jag plugga pa det javla geografiarbetet). Vi at nyss middag pa hotellet, det var valdigt gott om man bortser fran att jag tog min gula Curry soppa som MEDIUM, jag trodde att jag fick SPICY igar, men.. nej, jag tog nog typ very very very NOT spicy igar. Jag svettades bokstavligen och det tog ungefar 30 minuter for mig att ata upp (tank da att jag brukar ata ganska fort).. Sedan drack jag shiiit mkt. Och nu har jag ont i magen (Y) Tss. nu har jag inte mkt mer att beratta.

Inga kommentarer: