torsdag 1 november 2007

Torsdag / Båt + Phuket

Härligt, åkte ifrån Phi Phi Island idag och tog oss till Phuket. Vi bor på ett jätte fint hotell - nu vet jag iaf hur jag vill ha det i mitt sovrum. Jag åt Yellow Curry till lunch - Yummie.
Men när vi kom hit, efter att ha åkt båt i flera timmar (okej, två) så la jag mig och sov och kollade på Svampbob (han heter Spongebob på thailändska om någon ville veta). Det var mysigt.
Jag tog en dusch och snyggade till mig och till sist - för nu var det dags för middag - så plockade jag fram mina pumps! ÅÅÅH jag har längtat efter höga klackar. Jag gjorde mig fin - med smycken och lite smink också åkte vi till Surin Beach för mammas kompis A (vars exman äger ett hotell här) hade tipsat om en bra bar/restaurang där. Twinpalms hette den, men när vi kom dit så var det bröllop där så vi fick vänta på ett bord. Vi satte oss i baren och tog varsin drink, min var jätte fräck - helt lime grön. Men den var sur och inte så jätte god. Mamma tog en Blue Lagoon, den var läcker.
Sedan åt vi - och jag ogillar fortfarande maten, vilket ledde till Chicken Nuggets och Pommes frites + Honey majonnäs.
När vi kom hem kollade vi på TV men somnade ganska fort.


Inga kommentarer: