tisdag 11 mars 2008

Utelista.

Det är så mycket som är dåligt nu för tiden. Här är min utelista.

> Regn som skapar lera/gägga.
Jag hatar det. HATAR DET! Här kommer jag, med mina klackar - smala klackar - och de sugs ner i den hemska sörjan. Skorna blir helt beiga och äckliga. Dessutom är det så himla stor risk att man ska halka. Usch.
Regn i allmänhet är även deprimerande.

> Tråkia Sverige.
Det är bara att fejsa det. FEJSA?!?! Svenskar är tråkiga. Exempelvis - jag har fått ungefär 20 kommentarer på min 145-inlägg-jag-kämpar-så-jag-dör-blogg.
Ingen vågar säga något rakt ut. Ibland kommenterar jag typ folk jag inte ens känner - alltså till dem, hur fina de är eller något. Att jag tycker att deras kläder är fina eller så. Ofta blir de typ generade och jag tror många uppfattar mig som konstig. Men vem vill inte höra något sånt? Någon som bara kommer fram på stan och säger att du har fint hår, till exempel.
Alltså det händer hela tiden, men inte i tråkiga Sverige. Det bara är så.
Roger Miller har rätt, liksom.

> Hand backs.
Jag är bäst. Jag förtjänar inte ett VG+. Jag vill ha ett himla MVG. Jag klarar inte att få under MVG. Det låter så fult att säga att jag är van vid att få det. Men så var det - Torpskolan delade ut betyg som ingen annan. Det var MVG ofta på Sanna Preifelt.
Men på gymnasiet är det annorlunda. Och varje gång det inte är MVG så är det tårar bakom ögonlocken. Jag kunde gjort det mycket bättre.

> Te med honung.
Te med något i överhuvud taget. Man ska inte ha massa socker och mjölk i. Och definitivt inte honung. Usch. Jag beställde en te idag i skolan och jag tog citronte i och honung (jag är nämligen jättekrasslig). Men det gick inte att dricka så jag fick köpa en till kopp utan citron och honung. Usch. Det var verkligen helt jätteäckligt.

> Tråkiga föräldrar.
Sänk musiken! Stäng av datorn, jag ska sova! Städa ditt rum. Varför lyssnar du aldrig? Du måste hänga tvätten innan du går.
Låt mig vara istället, jag har faktiskt ett liv. Jag vill ha Ks mamma som typ skriver GAL (get a life) i alla sms som K får av henne.

> Bristen på ny musik.
Ska det vara så himla svårt att varje vecka pumpa ut 100 bra låtar som jag kan lyssna sönder för att sedan göra samma sak nästa vecka?

> Photoshop Trial.
Har man installerat Photoshop Trial på datorn en gång kan man typ inte installera hela programvaran igen. Jag har försökt på Ls dator ungefär 10000 gånger - men det fungerar inte. Vilket leder till nästa problem:

> Att vara utan Photoshop.
Varje gång jag är hos L lever jag utan Photoshop. OMG, ungefär.

> Överraskande nysningar.
Jag nyser, jag kan inte hejda mig själv. Jag nyser, jag hinner inte hejda mig själv. Det hamnar på datorskärmen och... tråkigt nog på andra människor. Jag är så himla äcklig.

> Linda Bengtzings nya frisyr.
Jag vet att alla tonårskillar skulle ta henne även om hon har sin fula wannabe-victoria-beckham-frisyr. Men hon var så himla mycket finare innan i sitt hårsvall.

> Mina kluvna hårtoppar.
Jag vill inte klippa mig. Jag drömmer mardrömmar om frisören. Hon kommer säga att jag måste klippa av mig ungefär 20 cm typ. Jag har så slitna toppar att det är sjukt. Har inte klippt mig sen i juli. Men det är dags. Dags att fixa till allt. Men långt hår ska det vara - det måste det vara. Jag vet att en del vill se mig i page, men no way - sry.

> Lime Wire vs. Bitcomet.
När Lime Wire helt plötsligt tar över mina torrents som jag vill ladda ner på Bitcomet. När Bitcomet sätter tiden på 99:99:99 och man förstår att man aldrig kommer få ner det hela. När Lime Wire vägrar connecta.

> How I met your mother.
Det sabbar det dagliga Simpsons-marathonet på 4 avsnitt i rad, först 2 på 6:an och sedan 2 på 3:an. Det var okej när det var några hyfsade program som sabbade allt (Family Guy och 2½ men) men inte How I met your mother. Give me a break.
Istället blir det 3 avsnitt i rad, och det är ju inget marathon direkt.

> Stavfel.
Jag vet. Jag är sämst. Jag borde skämmas. Klart att alla gör stavfel då och då. Men jag hatar det. Jag kan inte leva med det. Jag kan till exempel inte sitta på bilddagboken och kolla igenom någons bilder som jag vet stavar fel Twentyfour/Seven. Det är en mardröm. Jag vill bara kommentera typ "kan du inte stava?".
Jag är nog en annan form av djävulen...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Du har så rätt om allt!! ;D

Sanna sa...

Haha, tack ;D
Eller vad man ska säga ;P

Anonym sa...

haha sicken jävla lång utelista sanna :O är du lite negativ idag (A) men du har faktiskt jävligt rätt när de häller grejerna!
/Maria

Sanna sa...

Haha nej verkligen inte ;P Det är bara att jag inte har så mycket förklaringar till min innelista ;P

Anonym sa...

hatar också how i met your mother, men jag hatar simpson också.

Sanna sa...

hur kan man hata simpsons?!